Tietoja minusta

Oma kuva
Ristiinrastiin Suomen ja Italian väliä reissaava nuori tyttö kirjoittelee elämästään ja ehkä siinä välissä jotain jopa ruuanlaitosta. A young girl traveling from Finland to Italy and back writes about her life and maybe even about cooking.

maanantai 8. lokakuuta 2012

nine more to go! :)

Perjantaina tuli sit eka kuukausi täällä Italiassa täyteen. Ja paljon tosiaan on kyllä ehtiny tapahtua. En oo hirveemmin ehtiny edes kirjotella tätä blogia ku en vieläkään oikein osaa pakottaa itteeni tällasee :D (niinku en myöskää kirjottaa enkkuitaliamixillä päiväkirjaa mun tutorille) Toissa viikolla mun luokkalaiset päätti että lähetään koko luokan voimin syömään ja sitte ku siellä oltiin ni yks pojista osti mulle ruusun ja kaikki tarjos mun syömän aterian (pitsaa yllättäen)! Sen jälkeen mentiin vielä "jatkoille" Matteolle (yks luokan pojista) joka asu siinä lähellä. Oli tosi kiva ilta ja toivon et tollasia olis useemminki. Oli kyllä vaikee pysyä sinä päivänä silti hereillä ku edellisenä iltana edellisen perheen veljen bändi oli treenaamassa niillä ja mä olin pitämässä niille seuraa kahteen asti yöllä..:/





Mutta tosiaan nyt oon sitten jo muuttanu uuteen perheeseen ja toi äitiki sano mulle että ne on mun lopullinen perhe (joten toivotaa ettei enää tuu mitään ongelmia, vaihtaminen ON raskasta) Perhe vaikuttaa tosi avoimelta ja vapaalta, sillee että mulle sanottiin että ei tarvii mitään kotitöitäkää tehä ku ei noi muutkaan lapset laiskoina mitään tee :D Tähä perheeseen kuuluu siis vanhemmat, tytär 22 ja pojat 13 ja 19. Kaikki on tosi mukavia ja eniten oon viettäny aikaa yllättäen ton siskon kanssa, perjantaina oltiin baarissaki sen ystävien kaa :)

Oon shoppaillu täällä tosi paljo vaikka en aina ookkaan ostanu mitään. Käydään silti melkein aina italiantuntien jälkeen kiertelemässä vähän kauppoja noiden muiden vaihtareiden kaa. Viime viikolla löydettiin vihdoin Via Garibaldille eli parhaalle kauppakadulle koko Torinossa! Sieltä löytyy vaikka mitä, mm. Lush ja Pimkie joista tuun aivan varmasti ostamaan vielä vaikka mitä. Italian vaatekoot on kyllä omituisin asia ikinä ku ne on sen 6numeroo isompia ku meillä suomessa...,en ihmettele et tunnen välillä itteni lihavaks ku katon mitä kokoo vaatteet on :'--D En kyl usko tällä hetkellä et lihon mitenkää paljoo täällä olessa ku tällä viikolla alotan  pari liikuntaharrastusta; tiistaisin kantritanssii siskon ja äidin kaa (jos tanssii, saa ilmasen kaljan) ja keskiviikkosin pilates. Myöhemmin ku tajuun enemmän italiaa, alotan varmaa myös tanssin (en ees tiiä mitä se on mun jotain kaiken sekotusta olettaakseni..) ja sit vähemmän liikkunnallista: teatteri ja taideopintoja.
                             
Tässä vähän kuvia mun uudesta (isoimmasta) huoneesta :) (neljäs kerros KOKONAAN mun ja siskon käytössä!)


                                           Ja näkymä mun ikkunasta ulos..
                                   

Ens viikonloppuna mun amerikkalainen vaihtarikaveri täyttää 16 joka tarkottaa SWEET 16-bileitä. Ollaan ainaki menossa discoon mutta kattoo nyt kuinka överiks se ne juhlat aikoo vetää..:D Itellähän on tässä vielä 3viikkoa että saavutan täysi-ikäisyyden mutta ei se oo täällä niin suuri juttu mulle joten vähän kyllä harmittaa etten oo suomessa missä tästä tehtäis niin iso juttu. Kaverit kuitenki tänään sano koulussa että järjestää mulle juhlat ja yks niistä sano että ei ne saa kertoa ku ne on yllätys. Huh toivottavasti mullakin ois kivat synttärit täällä :)
                      
Niin. Ja kyllähän sitä nyt tytön on kuitenki jotain syötävä..


Ps. Ens viikolla on kanssa AFS-leiri, jossa tapaan (tietääkseni) kaikki Piemonten alueella asuvat vaihtarit eli luultavasti kiva leiri tulossa :) !

Pps. tuukan kanssa tulee 6kk täyteen lauantaina..<3. http://www.youtube.com/watch?v=RaH9WsLnvbs

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti