Tietoja minusta

Oma kuva
Ristiinrastiin Suomen ja Italian väliä reissaava nuori tyttö kirjoittelee elämästään ja ehkä siinä välissä jotain jopa ruuanlaitosta. A young girl traveling from Finland to Italy and back writes about her life and maybe even about cooking.

keskiviikko 26. kesäkuuta 2013

tuplavaihtari

viikko 07 ja 08
Ystävänpäivähän meni ikävöidessä suomeen kun poikakaverikin siellä oli ja penkkarit,abigaala,vanhat,...kaikki samaan päivään ahdettuna ;( Sinä saman viikon perjantaina oli Illumina di meno (=vähennä valon käyttöä tms) johon tehtiin julisteet omien maiden energiansäästöstä. Ite tietenkin ylistin Suomen edistyneisyyttä ja tietoja etsiessä netistä sain itekki tietää jotain uusia asioita joita en ennen tienny (mm. leivontajätteestä valmistetaan suomessa polttoainetta..) Seuraavan viikon lauantain pidin täysin vapaana; olin yksin himassa,join,tein hyvää ruokaa, piirsin sekä katoin putouksen finaalin ja gleetä! <3 Kyl se on aina välillä ihan hyvä pitää yks päivä itellään et voi rentoutuu eikä juosta ympäri maailmaa.

viikko 09
Keskiviikkona tapasin ekan kerran mun tatuoijan (mun assistentin kaveri) ja näytin luonnoksii jne, aikaki tuli varattuu studiolle kuukauden päähän että sitä sit vaan odottamaan! x) Perjantaina oltiin Manuelin kanssa kiertämässä päämäärättömästi keskustaa (ja metsästämässä baaria 1.josta sais breezereitä 2.jossa olis tilaa istua,koska tvstä tuli mitä muutakaan kuin jalkapalloa) Törmättiin ensin mun tätiin ja serkkuun keskustan kauppakadul mut sit jossain sivukujalla törmättiin yllättäen myös mun hostäitiin ja sen siskoon..,Launtaina olikin mun kaverin 18-vuotissynttärit, jotka osottautuki bileiden sijaan koko perheen yhteiseksi juhlaksi :) Sen sijaan että oltais tanssittu vanhusten ja ainayhtäihastuttavien pikkulasten kanssa paritansseja (siis kyllä ne nuorisonlatinoryhmätanssit vielä menee!) niin pidettiin omat juhlat pihalle :D Sunnuntaina oli hyvä sää ja lähettiin heti aamupäivästä hostvanhempien ja veljen sekä perhetuttujen kaa maastoon. Käveltiin Caselettesta Almeseen asti joka on siis sen 8km. Ja oli kiva ku mukana oli perhetuttujen 7-vuotias tytär joka jakso koko matkan valittaa kuinka tyhmiä miehet on :'---_D

viikko 10
Maanantain lähin koulust 3tuntii aiemmin ja menin Torinoon koska Emman(suomalaisvaihtari Ivreast) perhe tuli käymään visiitillä. Kierrätin niitä pari tuntii keskustassa ja lähin sit illaks himaan. Tiistain mentiin kattoon Lincoln 4B:n kaa, mut itehän nukuin puolet leffasta koska en ollu edes nukkunu paljo mitään edellisenä yönä. Torstain 6kk jo Italiassa! Aika vaa menee nopeemmin ja nopeemmin ja alkaa jo tuntuu et kyl taitaa oikeesti olla jo loppumassa..,Menin mun kaverille koulun jälkeen sen parin kaverin kanssa ja käytiin sit ostamassa mulle uus hiusväri! Illal mun kaveri sit värjäs mun hiukset ja jäin yöks sen kotiin :) Aamulla kouluun piti herätä aikasemmin ku herään kotona mut oli se paljo kivempaa olla yökylässä ku nukkuu himassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti