Tietoja minusta

Oma kuva
Ristiinrastiin Suomen ja Italian väliä reissaava nuori tyttö kirjoittelee elämästään ja ehkä siinä välissä jotain jopa ruuanlaitosta. A young girl traveling from Finland to Italy and back writes about her life and maybe even about cooking.

maanantai 10. syyskuuta 2012

Benvenuta?

Huhh.Nyt sitä ollaan Italiassa! Eli perjantaina 7.9 lähettiin aamulla 7.30 lennolla kohti Italiaa 13 muun AFS-vaihtarin kaa Suomesta :---) Lentokentältä mentiin busseilla Rooman ulkopuolella sijaitsevaan hotelliin (?) jossa sitte oltas koko viikonloppu tutustumas about yhteensä 500 Italiaan tulleeseen vaihtariin ympäri maailmaa. Päivän mittaa porukka lisäänty hotellilla vaik aamupäivällä meitä oli siellä vaan 50.,kaikkiin ei tietenkää ehtiny ees koko viikonloppuna tutustua mut tavataan taas kesäkuussa :D
Sunnuntaina lähtö Pienmonten alueelle oli 7.30 joka tarkotti aikasta heräämistä (vaikka oltiinki illalla valvottu käytävässä parin muun vaihtarin kanssa juttelemassa ja vielä huoneessaki meni nukkumaanmeno vasta kahteen) Rooman juna-asemalta Torinon junan piti lähteä 9.40 ja perillä olla 16.55 joka tarkotti tietenki yli 7tunnin junamatkaa (: Onneks istuttiin suomalaisen Emman kaa samassa vaunussa ettei tarvinnu keksii kokoajan jotain sanomista huonosti englantia ymmärtäville chileläisellä ja parille venäläiselle.
Perillä oltiinki loppuenlopuks 25minuuttia myöhässä!!!! Torinon juna-aseman laiturilla odottiki kiva näkymä kun osan vaihtareista perheet oli tehny isoja kylttejä joissa ne toivotettiin tervettulleiks italiaan yms. Me jouduttiin kuitenki Emman kanssa kävelemään sinne aseman sisälle ennenku perheet löyty. Asemalla otettiin kuvii meistä kaikista vaihtareista ja hassuu kyllä mulle tuli juttelemaan yks mun alueenvalvojista joka oli ollu suomessa vaihossa! :'--D
Täällä kotona sain sitte mennä heti mun omaan huoneeseen purkamaan tavaroita joka kävi loppuenlopuks tosi nopeesti. Vasta eilen illalla sain ekan kerran puhuttuu kunnolla kaikkien tärkeiden ihmisten kaa jotka jäi sinne kotosuomeen :( Ihan hyvin tuntuu että oon kotiutunu tänne ja kouluki näytti ihan kivalta kun käytiin siellä  äidin kanssa aamulla. Poliisitoimistollaki chattailin niiden poliisisetien kaa ku ne yritti opettaa mulle italiaa >:) Ja kyllä tää vaalee iho ja hiukset huomataan heti,..tuntuu välil tosi ahdistavalta mm junassa ku istuttiin Emman kanssa reunapaikoilla loossissa ja siihen ulkopuolelle jäi aika monta kertaa nuorii miehii istumaan ja tuijottamaan :// Mutta kaipa seki loppuu aikanaan.
Ruoka-asiat on vaikee oppii, aamupalaks kakkua/keksejä ja ei oo olemassa mitään väli/iltapalaa. Ja ruoaksi on aina vaan vaaleeta pastaa. Toivon tosiaan etten liho kun ei tässä perheessä oo ees vaakaa ;______;

Sunny, finlandia

Italian perhe Torinon juna-asemalla

Suomen vaihtareita ja pari photobombarii :_D

Näkymä Roomaan yöllä, ei saatu yhtään hyviä kuvia Ullan kaa :(
                                            Vaihtareita ympäri maaailmaaa
Ja vikana mun huone :---)
Ps. En ikinä opi käyttään näitä tossuja sisällä ku suomes himas kävelen ain uloski paljainjaloin ku sukatki on turhat..::( saatana.

1. niinpä saatana, kengät kuuluu ottaa pois sisällä!

2. Jeee kivaa lukea kuulumisia! Mutta hei, voisko tuon taustan muuttaa niin, ettei ole tekstin alla... Vaikea lukea. :D
    - Oona

3. hung jooo vaihan sen kuhan ehin ku opettelen vasta käyttään tätä ;____; JOO OON LAURU ilmota ku oot tulossa ni voidaan ehkä jopa törmäillä 8)

4. Jeejeejeee! Ku oot päässy sinne ja silleeen. Tääläkii nää tossuttimet on ihan mälsät, mut onneks on villasukkia miljoona ^^ ja matkalaukkuun mahtuu niiiiiiiin vähän tavaraa : ( Siisti huone btw.