Tietoja minusta

Oma kuva
Ristiinrastiin Suomen ja Italian väliä reissaava nuori tyttö kirjoittelee elämästään ja ehkä siinä välissä jotain jopa ruuanlaitosta. A young girl traveling from Finland to Italy and back writes about her life and maybe even about cooking.

torstai 13. syyskuuta 2012

DAY 4

Neljäs päivä perheessä ja eka koulupäivä takana. Hyvä esimerkki täst italian "ranskasta" koulunkäynnistä on esimerkiks se että meillä alko koulu eilen, tänään oli vapaata, huomenna on taas koulua ja maanantaina taas vapaa. On kyllä ollu taas joku tosi fiksu päättämässä tästä :)
Joo eli siis tänään tosiaan oli vapaapäivä ja koska mulla ei oo vielä yhtäkään tuttua (lukuunottamatta mun luokkalaisia joiden kanssa puhuin mm. siitä kuinka en ymmärrä mistään mitään ja he sanoivat että eivät hekään=ekonomia on siis tosi helppoa) en voinu tehä oikein mitään:( En oo käyny shoppailee, eli rahaa oon käyttäny maksimissaan 3euroo. Tänää otin sit vaa aurinkoo pari tuntii ja katoin kaks jaksoo Greyn anatomiaa joltai kakkoskaudelt italiaks >::'-D Kaikis ohjelmis on jotenki nii huonot ääninäyttelijät ku ne ei kuulosta läheskää samalta.
Koulu on kyl täällä omituista, mitä nyt voin yhen päivän perusteella sanoo. Oppilaat ei nimittäin vaihda luokkaa vaan opettajat, välitunti on aina kahen tunnin välein ja se on enintään 10min. Enkuntunnilla opettaja ei opettanu mitään vaan se vaan jutteli oppilaiden kanssa ja loput jutteli keskenään kuulumisia tms. Ekonomias jokaikinen oppilas kiers ympäriinsä luokkaa lunttaamassa muilta ku ne ei vaan kuunnellu mitä opettaja sano (koska se kerto selkeet ohjeet mitä kirjottaa mihinki.) Ja välitunnilla oli tosi kivaa ku kaikki koulun oppilaat oli kerääntyny pääovien eteen tupakoimaan et ei siit savust ees aluks nähny läpi ennenku oli vähän kauempan. >::D:D
Ainiin. Ja mun koulussa oppilaat on jaettu luokkiin kielien perusteella ja ekana päivänä opettajat aprikoi että pitäskö mut sittenki vaihtaa luokasta,jolla opiskellaa ranskaa ja espanjaa, luokkaan jolla opiskellaan saksaa ja espanjaa. Oon kuitenki lukenu 7vuotta ranskaa vaikken siinä mikään hyväkään oo mut ymmärrän nyt ees jonkuverran toisin ku saksaa jota en oo ikinä opiskellu. Ja ekan tunnin jälkeen (joka oli ranskaa) se opettaja oli ilmottanu mun tutorille etten mä ymmärrä sitä pätkääkään ja se haluu et mut vaihetaa saksaluokalle. Sillee hei haloo kuka idiootti tästäki taas päättää :D Toisaalta yks niist opettajist vaan ilmotti mulle et oon nii suosittu et kaikki haluu mut luokalleen 8)
Aamul oli muuten tosi kiva herätä ku tän perheen kissa (joka ei todellakaan oo hirveen ihmisläheinen) nukku mun vieres :---)) JA ruuasta vielä sen verran etten voi oikeesti ymmärtää näitä.., esim eilen syötiin kylmää perunaa tonnikalaa ja papuja, ja toissapäivänä kalkkunan kaa pelkästää paistettuu kukkakaalii. Tänää mul oli päivälliseks paistettui porkkanapaloi ja kanaa. Eli siis lisuke (peruna, riisi tms) puuttu lihan kans kokonaan. Mun porukat yrittää laihduttaa joka ei kyllä salee tuu onnistumaan. Leivän sijaan ne syö jotain laihisnäkkäriä joka ei maistu miltään ja tää on ainoo asia mitä ne on tehny laihtumisen eteen. Esim eilenki ku syötiin pitsaa ni siihen oli pakko lisätä päälle öljyy et tulee vielä epäterveellisempää, samoin salaattiin laitetaan öljyy.,.ainii ja kaikki ruuat tosiaan syödään erikseen niitä ei voi laittaa yhtäaikaa lautaselle. Meillä oli yhtenä päivänä pastaa con zucchini ja laiton sekaan mozarellaa ja toi äiti oli innoissaa että vau miten sä keksit tehä tollee ja kerto illalla isällekki että olipas hieno keksintö..joten <3
                                      yhdistettyjä ruokia..ku olin yksin kotona
                                              todella terveellistä aamupalaa :)
                                                        BBQ on mun uus ystävä
                                                                    ja Soana kans c:
                                           tälläne perus koiralenkki vuoriston keskellä

                                               nauran tälle joka aamu.(maitoa)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti